Triumph lansa în 2021 o nouă generație Tiger 1200, care se remarca, în primul rând, prin motorul cu trei cilindri de tip T-Plane. Această caracteristică oferă avantajele unui bicilindru la turații joase și performanțele unui motor cu mai mulți cilindri la turații înalte. Concret, răspunsul motorului este imediat, pilotajul fiind angajant și incitant. Motorul cu trei cilindri și transmisia finală prin cardan cu costuri reduse (fără nevoia de a fi schimbat, cum este la alte motociclete), precum și bascula ușoară și rezistentă de tip Tri-Link, fac din Tiger 1200 un model unic în această categorie.
Ce caracteristici au noile modele de motociclete Triumph Tiger 1200?
Toate modelele Triumph Tiger 1200 sunt echipate cu suspensii premium Showa semi-active. Acestea se reglează automată în funcție de încărcătură și de suprafața de rulare, lăsându-i pilotului posibilitatea de a regla electronic modul de amortizare, pe multiple trepte, de la confort la sport. Împreună cu amortizoarele cu o cursă lungă, pentru reale aptitudini în off-road, acest sistem semi-activ acționează permanent pentru manevrabilitate fără compromisuri, indiferent de terenul pe care se rulează.
Protecția împotriva elementelor naturii, atât pentru pilot, cât și pentru pasager, sunt cele mai bune în această clasă, parbrizul se reglează foarte simplu cu o singură mână, chiar și în timpul mersului, manșoanele încălzite sunt incluse în dotarea standard, iar pe versiunile Tiger Explorer șeile au un sistem de încălzire integrat. Confortul în cazul călătoriilor lungi și protecția în orice condiții climatice sunt cele mai bune din această clasă de motociclete Triumph!
Dotările standard Tiger 1200
Dotările standard sunt complete: tot ceea ce îți poți dori găsești instalat pe aceste modele Triumph 1200, de la Cornering Lights (lumini auxiliare care se aprind în funcție de cât de înclinată este motocicleta), pornire fără cheie, manșoane încălzite și quickshifter, până la cinci moduri de pilotaj sau proiectoare auxiliare pentru ceață, toate sunt existente pe modelele Tiger 1200 GT. Modelele Rally vin în plus cu modul de pilotaj Off-Road, bare de protecție rezistente, scut pentru baia de ulei din aluminiu și protecții de mâni, fiind pregătite pentru cele mai dificile aventuri.
Dacă te întrebi cât consumă o motocicletă din această gamă, trebuie să știi că versiunile Tiger Explorer au rezervoare de 30 de litri, adică o autonomie sporită cu 50% comparativ cu modelele Pro. Surplusul de benzină este depozitat în partea inferioară a rezervorului, pentru a păstra un echilibru excepțional la viteze mici și o manevrabilitate optimă. Un element de siguranță suplimentar pe versiunile Explorer este radarul amplasat în spate pentru sistemele Blind Spot Assist și Lane Change Assist.
Cele două modele Rally (Rally Pro și Rally Explorer) au performanțe excepționale în off-road. Acestea sunt dotate cu anvelope fără cameră pe jante spițate cu dimensiunile de 21 inch pe față, 18 inch pe spate și o cursă a suspensiei de 220 mm. Controlate de o unitate sofisticată de măsurare a maselor pe 6 axe, sistemele ABS Optimizat Pentru Viraje și Controlul Tracțiunii asigură control în orice situație, iar piloții experți le pot și dezactiva.
Ce alte beneficii oferă modelele 2024?
Calitatea finisajelor e cea mai bună în această categorie, cu un stil ce îmbină duritatea, aspectul modern și detaliile premium concepute să reziste. În 2024, modelele Tiger sunt mai rafinate și mai avansate tehnologic, iar ergonomia și confortul au fost îmbunătățite. Modelele GT Pro și Rally Pro vin acum echipate cu ghidon cu amortizare și înălțătoare de ghidon, așa cum erau deja pe modelele Tiger Explorer. Vibrațiile transmise de motor sunt diminuate datorită echilibrului și a inerției maselor revizuite.
Șaua pilotului a fost remodelată pentru ca acesta să aibă mai mult spațiu pe durata călătoriilor lungi, dar și mai mult loc de mișcare atunci când pilotează în scărițe, reducând astfel oboseala. Șaua joasă (accesoriu opțional) este semnificativ mai confortabilă. Levierul ambreiajului este mai lung și mai ușor de acționat, iar degetele pilotului au mai mult spațiu.
Motorului T-Plane i-au fost aduse modificări care îl fac mai rafinat: controlul în cazul vitezelor mici este mai ușor, dar se păstrează, totodată, nealterat caracterul care îl face atât de special. Răspunsul delicat al accelerației este rezultatul inerției revizuite: au fost modificate arborele cotit, alternatorul și arborele de balansare. Schimbarea calibrării a dus și la o frână de motor mai liniară, iar modificările sunt cel mai ușor de sesizat în prima treaptă de viteză, unde răspunsul accelerației este foarte delicat.
Modelele GT au o gardă la sol pe viraje modificată, scărițele nu mai ating asfaltul în cazul pilotajului extrem, întrucât au fost repoziționate mai sus și mai spre interior. Dacă vrei să-ți alegi o motocicletă adventure, ține cont și de faptul că sistemul electronic care controlează suspensiile are o funcție nouă ce aduce un plus siguranței pilotului (Active Preload Reduction Function). În funcție de masa totală detectată a pilotului, pasagerului și bagajelor, la viteze apropiate de oprire, înălțimea motocicletei coboară cu până la 20mm.
În 2024 există și noi culori distincte pentru cele patru modele: GT Pro și GT Explorer vin în culorile Carnival Red, Rally pro și Rally Explorer, dar pot fi comandate în plus și în culoarea Matt Sandstorm.